§1 Informacje ogólne
- Polityka Prywatności sklepu internetowego navyprofessional.pl określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem sklepu internetowego www.navyprofessional.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”).
- Właścicielem Sklepu i jednocześnie administratorem danych osobowych jest EUMA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ Franciszka Klimczaka 6 / 4, 02-797 Warszawa, Polska (zwany dalej Administratorem).
- Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem Sklepu Internetowego przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.
- Administrator dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Klientów odwiedzających Sklep Internetowy navyprofessional.pl
§2 Rodzaj, cele oraz podstawa prawna przetwarzanych danych.
- Administrator zbiera informacje dotyczące osób fizycznych dokonujących czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością, osób fizycznych prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową oraz osób fizycznych reprezentujących osoby prawne lub jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, zwanych dalej Klientami.
- Dane osobowe Klientów zbierane są podczas:
- rejestracji konta w Sklepie Internetowym, w celu utworzenia indywidualnego konta klienta i zarządzania nim. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi Konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- składania zamówienia w Sklepie Internetowym, w celu wykonania umowy sprzedaży. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- Podczas rejestracji przy zakładaniu konta w Sklepie Internetowym, klient podaje imię i nazwisko oraz adres e-mail. Jednocześnie klient samodzielnie ustala indywidualne hasło dostępu do swojego konta.
- W przypadku składania zamówienia w Sklepie Internetowym, klient podaje następujące dane:
- imię i nazwisko;
- dane adresowe – kod pocztowy i miejscowość; kraj (państwo); ulica wraz z numerem domu/mieszkania;
- adres e-mail;
- numer telefonu;
- Podczas korzystania ze Strony Internetowej Sklepu mogą pobierane być dodatkowe informacje, takie jak adres IP przypisany do komputera Klienta lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu lub typ systemu operacyjnego.
- Od Klientów mogą być również gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach oraz odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych w Sklepie Internetowym. Podstawa prawna – prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
- Niektóre dane osobowe podane przez Klienta mogą być przetwarzane w celu ustalania, dochodzenia i egzekucji, w ramach korzystania z funkcjonalności w Sklepie Internetowym. Zaliczamy do nich: imię, nazwisko, dane dotyczące korzystania z usług, jeżeli roszczenia wynikają ze sposobu, w jaki Klient korzysta z usług, inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej szkody. Podstawa prawna – prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.
- Przekazanie danych osobowych do EUMA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ jest dobrowolne i ma związek z zawieranymi umowami sprzedaży, czy też świadczeniem usług za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu. Niepodanie określonych w formularzach danych w procesie Rejestracji uniemożliwia Rejestrację i założenie Konta Klienta.
§3 Komu powierzane Powierzanie danych i okres przechowywania
- Twoje dane osobowe mogę być przekazane do innych podmiotów gospodarczych (zwanych dalej Dostawcami) w celu umożliwienia realizacji umowy kupna-sprzedaży.
- Wszyscy Dostawcy usług mają siedziby w Polsce i w innych krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
- W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda, wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Administratora tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez czas odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata
- W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Administratora tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
§4 Mechanizm cookies, adres IP
- Sklep Internetowy navyprofessional.pl używa niewielkich plików, zwanych cookies. Zapisywane są one przez stronę Sklep Internetowy na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Sklep Internetowy w przypadku, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala.
- Administrator może gromadzić adresy IP Klientów, które są wykorzystywane przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych jako informacji przydatnych przy administrowaniu i udoskonalaniu Sklepu Internetowego oraz w celach bezpieczeństwa i ewentualnej identyfikacji obciążających serwer, niepożądanych automatycznych programów do przeglądania treści Sklepu Internetowego.
- Na stronie internetowej Administratora znajdują się odnośniki (linki) do serwisów społecznościowych Facebook, Instagram, TikTok i YouTube – zewnętrznych portali społecznościowych. Jeśli podczas wizyty na naszej stronie internetowej użytkownik kliknie w wybrany link, poprzez aktywację tzw. wtyczki społecznościowej (plug-in) poszczególnego portalu społecznościowego dochodzi do przekazania przez Użytkownika jego danych oraz ich przetwarzania przez dany portal społecznościowy. Cel oraz zakres przetwarzania danych osobowych przez portale społecznościowe oraz związane z tym prawa i obowiązki administratora takiego portalu służące ochronie prywatności Użytkowników dostępne są w zakładce dotyczącej ochrony danych osobowych tego portalu. Za przetwarzanie danych, które następuje po kliknięciu na dany link odpowiedzialny jest właściciel portalu społecznościowego.
§5 Prawa osób, których dane dotyczą
- Na podstawie prawnej: art. 7 ust. 3 RODO Klient ma prawo do cofnięcia każdej zgody, która została udzielona Administratorowi. Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych konsekwencji, niemniej może uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem EUMA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ może świadczyć jedynie za zgodą.
- Na podstawie prawnej: art. 21 RODO klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli EUMA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes. Rezygnacji z otrzymywania komunikatów marketingowych dotyczących produktów lub usług, można dokonać za pomocą wiadomości e-mail. Będzie ona oznaczać sprzeciw Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych, w tym profilowania w tych celach.
- W przypadku, gdy sprzeciw Klienta okaże się zasadny i Administrator nie będzie miał innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Klienta zostaną usunięte, wobec przetwarzania których, Klient wniósł sprzeciw.
- Klient ma prawo do usunięcia jego danych („prawo do bycia zapomnianym”) na podstawie prawnej: art. 17 RODO. W związku z tym klient może żądać usunięcia wszystkich lub niektórych jego danych, usunięcia danych osobowych, jeżeli nie są niezbędne do celów, w których zostały zebrane, wycofał określoną zgodę na ich przetwarzanie lub dane są przetwarzane niezgodnie z prawem.
- Pomimo żądania usunięcia prze Klienta danych osobowych, popartych wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator. Dotyczy to w szczególności następujących danych osobowych: imię, nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania/adres korespondencyjny, numeru zamówienia– podstawa prawna: art. 18 RODO.
- Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych. Do czasu rozpatrzenia żądania, Klient będzie mieć uniemożliwione korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, których zgodna na przetwarzanie powyższych danych będzie dotyczyć. Jednocześnie Klient nie będzie również otrzymywał żadnych komunikatów, w tym marketingowych.
- Na podstawie prawnej: art. 15 RODO, Klient ma prawo uzyskać dostęp do swoich danych osobowych oraz potwierdzenie u Administratora, czy przetwarza jego dane osobowe. Klienta ma również prawo do uzyskania informacji o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Klienta albo o kryteriach ustalania tego okresu, o prawach przysługujących Klientowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu. Klient ma prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych.
- Na podstawie prawnej: art. 16 RODO, klient ma prawo do sprostowania danych na podstawie żądania skierowanego do Administratora.
- Na podstawie prawnej: art. 20 RODO, Klient ma prawo do przenoszenia danych poprzez wniesie prośby do Administratora o przesłanie ich do innego, wybranego przez siebie administratora danych.
- W sytuacji wniesienia przez Klienta powyższych żądań, Administrator spełni je albo odmówi ich spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po otrzymaniu żądania. Wyjątek stanowi skomplikowany charakter żądania, niemożliwy do spełnienia w ciągu miesiąca, EUMA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując uprzednio Klienta
- Klient może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.
§6 Zmiany Polityki Prywatności
- Polityka Prywatności może ulec zmianie, o czym Administrator poinformuje Klientów z wyprzedzeniem 7 dni.
- Data ostatniej modyfikacji: 01.05.2025 r.